standard-title ECZEMA AFECTIUNE A PIELII

ECZEMA

AFECTIUNE A PIELII

Eczema se referă la inflamarea sau iritarea epidermei (stratul superior al pielii). Acesta este un termen aplicat în linii mari la o varietate de boli ale pielii care cauzeaza uscarea pielii sau erupții cutanate recurente. Simptomele de eczeme sunt larg si pot include: eritem, edem, prurit, cruste, fisuri, și sângerare a pielii. Eczema este non-contagioasa  si este deosebit de frecvent[ în rândul sugarilor și copiilor de vârstă mică. Deși nu există nici un tratament cunoscut pentru eczeme, un tratament adecvat controlează în general boala pentru majoritatea suferinzilor.

Cauze:

Cu toate că nu este cunoscuta cauza exactă a eczemei, este insa legata de un raspuns hiperactiv in sistemul imunitar al organismului la anumiți factori. Persoanele cu antecedente de alte alergii sau astm sunt mai susceptibile in a suferi de eczeme.

eczema

Tratamentul pentru eczeme are scopul de a calma si de a preveni mâncărimea, ceea ce poate duce la infecții. Pentru ca pielea uscata face de multe ori mâncărimi ale pielii, se recomanda aplicarea unei creme hidratante dupa baie, atunci când pielea este umedă.

Alte opțiuni de tratament includ:
Medicament:
Pentru eczeme ușoară, creme și unguente, cum ar fi corticosteroizi, sunt adesea prescrise pentru a reduce inflamația. În cazul în care zona afectată devine infectata, antibioticele pot fi necesare pentru a ucide bacteriile cauzatoare de infecții. Anti-histaminice, (medicamente anti-mancarime), pot fi, de asemenea, eficiente în reducerea dorinței de a mancarime si eliminând astfel riscul de infectie.
Terapia cu lumină:
Terapia Lumina consta in expunerea pielii la ultraviolete (UV). Radiațiile UV sunt cunoscute ca pot reduce reacțiile inflamatorii.
Terapia prin masaj:
Masaje pot fi extrem de terapeutice pentru pacienții care suferă de eczeme.

Prevenire:
În timp ce eczeme în sine nu pot fi prevenite, focarele pot fi evitate. Pacienții sunt sfătuiți să respecte următoarele: hidratarea pielea în mod frecvent, reducerea stresului, evitarea sapunurilor dure, a îmbrăcămintii iritante. De asemenea, schimbările bruște de temperatură și mediu, cum ar fi polenul, vechi sau praf, pot declansa.