Cauza:

Cauza rozaceei este în prezent necunoscută. Cu toate acestea, cercetatorii au mai multe idei despre ceea ce poate provoca rozaceea. De multe ori exista o predispoziție genetică combinată cu factorii de mediu.

Rozaceea este o afectiune cronica, cu episoade de acutizare, insa tratamentele actuale pot incetini evolutia simptomelor, cu ameliorarea aspectului inestetic de la nivelul fetei. Pentru controlul simptomelor pacientul diagnosticat cu rozacee poate avea nevoie doar de respectarea unor masuri generale, dar poate necesita tratament medicamentos topic, sistemic (pe gura), interventii laser sau chiar interventii chirurgicale.

Masuri generale in tratamentul rozaceei:

• evitarea expunerii la soare, vant, temperaturi extreme, efortului fizic solicitant;
  • evitarea consumului de alcool, bauturi calde, mancarii fierbinti si picante;

Medicamente topice:
Medicamente pe care le aplicați pe piele o dată sau de două ori pe zi, cum ar fi antibioticele, peroxidul de benzoil, și acidul azelaic pot ajuta la reducerea inflamatiei si rosetei. Aceste creme și loțiuni sunt folosite, în general, în combinație cu alte tratamente, cum ar fi medicamente pe cale orala.

Antibiotice orale:
Antibioticele orale pot fi prescrise pentru a reduce inflamația. Ele tind să funcționeze mai repede decât antibioticele topice, astfel încât acestea pot fi benefice pentru cazurile severe.

Tratament LASER sau IPL pentru telangiectazii (micile vase dilatate) si roseata.

Tratament chirugical pentru rinofima si consult oftalmologic pentru afectarea oculara.

Preventia:

Nu există nici o cale de a preveni rozaceea, dar puteți lua măsuri pentru a reduce sau a tine sub control simptomele. De exemplu, nu uitați să continuați planul de tratament, chiar și după imbunatatirea sau disparitia rozaceei. Utilizați numai produse pentru curățare ușoară si evitati produsele care conțin substanțe iritante, cum ar fi alcoolul. A se evita expunerea la soare, temperaturile extreme, alimentele condimentate si alcoolul.